Tantra, massage, udløsning, vitaminer, den lille død

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG ORGASME
Besvar
Søgende Mand

Tantra, massage, udløsning, vitaminer, den lille død

Indlæg af Søgende Mand »

Hej.
Jeg har mange overvejelser om tantra, som du måske kan svare på.

Jeg har hørt flere tantrikere sige noget i retning af, at protein- vitamin- eller mineralindholdet (husker ikke, om det var alle de tre eller kun nogle af dem) i en enkelt sædudløsnings sæd indeholder lige så mange proteiner, vitaminer eller mineraler, som der findes i 21 hønseæg. Det bruger de som argument for at tilbageholde sædudløsningen. Er det videnskabeligt bevist? Her tænker jeg på den vestlige videnskab, ikke den østlige.

Der bliver sagt, at man ofte er træt efter en sædudtømning, men jeg er ofte frisk, som en havørn, mere end jeg har været i dagevis inden samlejet og den sædudtømning, der som regel følger med. Men jeg har læst, at mænd ofte bliver trætte og at det er forfærdeligt for kvinderne. Men min kæreste klager ikke, og har ikke lyst til sex længere tid ad gangen end jeg.

Tantra kan derfor virke ret opreklameret på mig. Beskrivelserne er meget negative, når det drejer sig om mandens orgasme. At kalde den "den lille død" er for eksempel meget nedsættende.

Har overvejet at prøve en tantramassage, men 1500 kr er for meget. Og er præmisserne ok? Det virker på en måde som udnyttelse af sexuelt frustrerede mennesker med denne tre gange så høje pris som andre massageformers, og er forskellen så stor. De rører kønsorganerne, men uden at føre det til sædudløsning. Kan man bruge det til noget, hvis man ikke lider af problemer med for tidlig sædafgang? Og prisen. Er den rimelig?

Mange spørgsmål. Måske du eller nogle andre kan svare på nogle af dem. Vil gerne høre andres mening.

kærlig Hilsen Søgende Mand
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tantra, massage, udløsning, vitaminer, den lille død

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Søgende Mand

Nu har jeg meget lidt erfaring med tantra, så måske er jeg ikke den rigtige til at svare. Desuden har jeg det lidt svært med den form for spiritualitet, der udmunder i religion, altså i faste former, "nødvendige" ritualer osv.

Der er næppe tvivl om, at sæd indeholder mange gode stoffer. Af samme grund er det en dårlig ide at spytte sæden ud ved oralsex :2:. Det er osse en af mange grunde til aids store fremgang i Afrika, hvor en del kvinder af traditionelle grunde ikke vil anvende kondom, netop fordi de mener, at sæden er god for dem som tilføring af livsenergi.

Det er videnskabeligt bevist, at det er rigtig godt for en mand at få så mange sædafgange som muligt, idet det måske kan forebygge prostatakræft.
Masturbating may protect against prostate cancer, New Scientist

Teorien om at tilbageholde sæden er en religiøs og ikke videnskabelig betragtning. I ældre tid havde man osse nogen forestillinger om, at sædafgang gav rygmarvstæring, hvis den teori var rigtig, var der rigtig mange, der trængte til omfattende rygmarvstransplantationer :2:.

Ja sex kan i den grad være livgivende, så man m/k får lyst til at springe ud af sengen og få ordnet hele haven resten af eftermiddagen :1:.

I stedet for at gå ud og købe tantramassage m.m. så lån nogen bøger om tantra på biblioteket og find det, du synes er spændende og prøv det sammen med din kæreste. En god side ved tantra kan være fordybelsen i det seksuelle samvær, men lad være med at gøre det til en religiøs praksis.

Jeg har nu altid opfattet udtrykket "den lille død" som et smukt poetisk udtryk for det bevidsthedstab, orgasmen kan være, men mødte vist osse først udtrykket hos en fransk forfatter, måske Jean Paul Sartre. Franskmændene kalder orgasmen den lille død :1:.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Tantra & sex.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 14. mar 2007 10:41, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Søgende Mand

Indlæg af Søgende Mand »

Hej Per.
Tak for dit svar. Det satte nogle ting på plads for mig.
En pige, jeg snakkede med, påstod, at mænd så fik prostatakræft på grund af noget helt andet : dårlige ting i deres kost, og at prostataproblemer så skulle helbredes gennem kostændringer. Men jeg tror nu ikke meget på det.
Sammenligningen med 21 æg er også absurd derved , at ingen ved sine fulde fem ville indtage 21 æg i en normal kost. Den vil være sammensat af vidt forskellige fødevarer, der samspiller i et indviklet mønster, der hjælper kroppen til at skabe sperm. Når sport får mig til at få voldsommere, større udløsninger med mere sæd, og kroppen er i stand til at øge mængden af sæd, må den også være i stand til vedblivende at producere det uden problemer ?
En pige fortalte mig, at hvis man smører spermen ud over sin krop efter en udløsning, trænger dets indhold af gavnlige stoffer ind i kroppen igen. Ved du, om det er rigtigt ?
venlig hilsen søgende mand
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Tantra, massage, udløsning, vitaminer, den lille død

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Søgende Mand

Ingen kender kræftens gåder, men iflg. forskerne kan ophobede stoffer i spermen være en medvirkende faktor. Desuden er der jo nok en grund til, at naturen har indrettet os sådan, at onani er en udbredt parksis :1:.

Kroppen vil naturligvis producere sperm hele tiden. Ved hyppige sædafgange er der formentligt en tendens til, at de lidt hurtigere y-sædceller har overtaget, mens der ved sjældnere sædafgange måske er en tendens til, at de lidt langsommere og mere levedygtige x-sædceller klarer sig bedst. Det har man i hvert fald ment :1:.

Der er mange gode stoffer i sperm, som sikkert er god for huden og helt sikkert god for fornøjelsen. Skedevæggen optager i øvrigt stoffer fra spermen, der er jo ingen grund til at lade de gode sager gå til spilde :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG ORGASME"