Kæreste - tænker på hendes fortid

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om JALOUSI OG SKINSYGE
Besvar
Anonym

Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af Anonym »

Hej, jeg har et problem som jeg vil spørge til råds her. Jeg har nu haft min kæreste i 6 måneder og vi er meget glade for hinanden. Inden vi startede med at være kærester havde hun haft mange sexpartnere, hun har været sammen med rigtig mange, og havde ting kørende med folk. Hun har været sammen med mange, lavet mange ting med dem forskellige steder osv. Hun kunne have noget kørende med flere engang og så hvis hun havde lyst så kontakte personen og så kunne han komme.

Jeg er personligt meget jaloux person, og elsker hende rigtig meget. Hun har ingen kontakt til drenge nu pga. mig og skriver slet ikke med dem, hun tager sjældent i byen osv.

Jeg kan bare ikke rigtig komme over det med hendes fortid, og det påvirker mig meget. Kan i / du hjælpe mig med at komme over det, hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Hvad handler din jalousi om? Hvor gammel er du? Hvad tænker du om hendes fortid?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar: Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af Gæst »

Jeg er 19 år gammel, og jeg er bare jaloux hvis hun skriver med en anden dreng, tager i byen, drikker til en fest, kigger på andre osv.

.. og jeg tænker meget på at hun har været sammen med så mange, og hun indrømmer selv hun var lidt af meget villig / billig før i tiden, og det går mig meget på. Hun har ændret sig, og er ikke sådan mere, men jeg kan nogle gange gå og stadig tænke på det og når jeg møder de personer hun har været sammen med bliver jeg bare så irriteret.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Er du bange for at miste hende?

Det er jo egentligt pudsigt, at hvis en pige/kvinde har kendt mange, så er hun billig [babe], men hvis det er en dreng/mand, der har kendt mange, så er han en stor kanon. :1:

Billede

Hvordan har du det med dit selvværd, sådan i almindelighed?

:idea: PSYKE & SEX om Jalousi & skinsyge

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar 2: Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af Gæst »

Hej igen.

Ja jeg er bange for at miste hende meget, og vil ikke miste hende. Hun har været sammen med mange og har jeg ikke til gengæld.

Hun har slettet alle drenge numre næsten osv, og skriver ikke med nogen drenge længere. Hun har sagt hun aldrig ville gøre noget som helst dumt osv og bevist det for mig men alligevel så tænker jeg meget på hendes fortid og kan ikke klare tanken med at hun har været sammen med så mange.

Der er nogle gange jeg ser dem, hun har været sammen med i byen og bliver så meget irriteret over det, og har det dårligt med at hun har været billig før. Hun har sagt og siger hele tiden til mig, hun har ændret sig virkelig meget og vil kun have mig, men kan bare ikke klare hun har været sammen med så mange. Ved ikke hvordan jeg skal komme over det? Og jeg er meget jaloux. F.eks når hun tager i byen, drikker, snakker med andre drenge bliver jeg sur, får det dårligt osv., ved ikke hvad jeg skal gøre.

Håber du kan hjælpe mig, og mit selvværd er meget almindelig. Jeg er en almindelig fyr med mange pigevenner som ser meget godt ud, kan snakke med næsten alle osv.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Du bliver nødt til at forlige dig med, at hun har haft en anden fortid end din. Du kalder den billig, man kunne måske osse bare kalde den udadvendt og nysgerrig. Det lyder som om din kæreste er en både udadvendt og fornuftig kvinde, der fortæller dig det, som det er, og som har indrettet sig efter, at du er jaloux anlagt.

Det kunne godt lyde som om, det halter en smule med dit selvværd, jeg mener du har scoret en dejlig kvinde, hun holder sig til dig, og er glad for dig, det du da være glad for.

Billede

Hvis du udviser for meget jalousi, så risikerer du at miste hende, så derfor må du kigge lidt mere på, hvad det i grunden er, der trykker dig.
Er det nogen forestillinger om, hvordan man skal leve sit liv?
Er du bange for ikke at være god nok?
Er du misundelig over ikke at have kendt så mange, som hun har?

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Jalousi & skinsyge

:idea: Læs mere hos Ebbe Scheel Krüger om Om jalousifølelsen

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar 3: Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af Gæst »

Altså jeg er bange for at miste hende, og tænker nogle gange at hvorfor hun vil have mig når hun har været sammen med så mange tidligere og hvorfor lige mig. Jeg er virkelig meget jaloux.
Jeg er ikke misundelig men kan bare ikke klare tanken at så mange mennesker har været sammen med hende, og jeg ser tit de mennesker på gaden og kan bare ikke forholde mig til de har været sammen med hende osv.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Du kan jo ikke ændre hendes fortid, det eneste du kan ændre, er dine tanker om hendes fortid! Så hvad er det for tanker du gør dig om hendes fortid? Hvad er det der er slemt ved, at hun har kendt en del andre mænd/drenge før dig? Hvor mange måtte hun have kendt for, at du syntes, at det var i orden? Hvor mange har du kendt før hende?

Hun har jo valgt dig, fordi du har nogen kvaliteter, hun godt kan lide.
:idea: Læs Ebbe Scheel Krügers Selvtillidskursus

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar 4: Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af Gæst »

Jeg tænker bare at andre mænd/drenge har haft hende, været sammen med hende osv og oppe i mit hoved er det ligesom kun mig og mig.

Jeg synes det er slemt fordi det er omkring 20 hun har været sammen med i en alder af 17 og oppe i mit hoved er det helt forkert at andre mænd/drenge har haft hende, haft sex med hende, set hende nøgen osv.

Jeg ved ikke hvor mange hun måtte have været sammen med som var i orden i mit hoved, men maks 5 vil jeg mene, fordi over 10 er alt alt for meget for mig.

Jeg har selv været sammen med 3 og har ikke rigtigt haft kærester og dette er et meget seriøst forhold som har varet i 7 måneder nu.

Jeg så ikke godt ud før, så havde ikke meget opmærksomhed fra pigernes side. De sidste to år har jeg forandret mig meget, og nu kan alle piger lide mig og kan score meget let. Har ikke problemet nu, men det havde jeg før i tiden.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg har det på ligepræcis den samme måde med min kæreste, man bliver virkelig ked af det !
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 5: Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

I kommer åbenbart fra en forskellig kultur og har en forskellig indstilling til seksualitetens frie udfoldelse. Det kan du ikke lave om på, du må øve dig i at koncentrere dig om nutiden. Måske handler dit ubehag ikke så lidt om din egen tidligere usikkerhed. Vær du glad for din nuværende situation. Du har en kæreste andre synes er spændende, og du er osse selv eftertragte nu.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar 5: Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af Gæst »

Hej igen, jeg kan helt klart bruge dine råd. Jeg ved også godt jeg at jeg ikke skal tænke på fortiden og jeg skal tænke på nuet. Fordi det er længe siden, det er bare meget svært.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 6: Kæreste - tænker på hendes fortid

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Det lyder godt [thumbsup] og brug lidt tid på dig selv ved at læse Ebbe Scheel Krügers Selvtillidskursus grundigt igennem.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "JALOUSI OG SKINSYGE"