Hypnose imod jalousi?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om JALOUSI OG SKINSYGE
Besvar
Ida
Tilmeldt bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. dec 2007 14:18

Hypnose imod jalousi?

Indlæg af Ida »

Hej!

Jeg er en pige på 20 år. Jeg er sindsyg jaloux hele tiden, min kæreste har en del veninder som han gerne vil have lov at se alene, og det synes jeg at han skal have lov til. Han har aldrig været mig utro eller vist at jeg ikke kunne stole på ham. Alligevel er jeg så jaloux at det styrre hele min hverdag! Jeg tænker konstant på om han snart har en aftale med en eller anden pige og om han synes bedre om de andre piger.

Han er begyndt at føle sig bundet fast og at han ikke har luft og rum til at være sig selv, og han siger at det kan han ikke leve med.

I min fornuft kan jeg godt se at den eneste måde jeg kan ødelægge vores forhold, er vis jeg bliver ved at være jaloux, og jeg vil af med min jalousi nu, helt af med den.

For at du kan få indsigt i hvad jeg er for èn og måske bedre kan give mig hjælp skal du vide at jeg har været jaloux så længe jeg kan huske, mine forældre er skilt, og min far forlod min mor og jeg for en anden familie da jeg var lille (måske derfor er jeg jaloux). Jeg har gået til psykolog i 4 år, for en masse ting i min barndom, men jalousien kan jeg ikke komme af med. Derfor har jeg tænkt på hypnose, hvad synes du om den ide? Har du evt. nogle navne du vil anbefale?

Hilsen Ida
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hypnose imod jalousi?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Ida

Som du beskriver det, handler det ikke om jalousi i gængs forstand, men om det som vi kalder skinsyge, og som har rod i barndommens svigt og traumer.

Måske handler det for dig om en grundlæggende frygt/angst for at blive svigtet og forladt - som du blev det af din far.

Du kan godt arbejde med det i psykoterapi, arbejd med netop dit tema: frygten for svigt/skinsyge. Om hypnose kan hjælpe dig handler nok mest om, hvor suggestibel du er - altså hvor let du har ved at overgive dig til hypnosen. Hvis du bor i København, kan du prøve at kontakte Stig Dankert Hjort - tlf.: 36 17 27 00.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Jalousi & skinsyge

:!: Når du er 20 år, så er du ikke længere en pige, så er du en ung kvinde, og når du fylder 25 år, vil jeg ikke engang kalde dig en ung kvinde længere :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Ida
Tilmeldt bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. dec 2007 14:18

Indlæg af Ida »

Hey igen!
Tak for dit svar. Jeg har set en udsendelse på DR2 hvor der var en der blev afhjulpet med sin jalousi ved hjælp af hypnose. Ved du hvad den mand hedder? For jeg er sikker på at han er manden der kan hjælpe mig af med mit problem.
Hilsen Ida
Ida
Tilmeldt bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. dec 2007 14:18

Indlæg af Ida »

Hov jeg mener selvfølgelig den mand der hypnotiserede kvinden med jalousi..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Hypnose imod jalousi?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Ida

Jeg har ikke haft tid til at se udsendelsen endnu, jeg skal jo besvare de mange spørgsmål her :1:, men jeg har den liggende, så desværre kan jeg ikke lige nu hjælpe dig med hans navn.

Men du kan jo kontakte DR2 (Artikel om udsendelsen: Jalousi - kærlighedens gift).

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "JALOUSI OG SKINSYGE"