Berøringsangst?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
Svej

Berøringsangst?

Indlæg af Svej »

Hej Per
Jeg er en pige/kvinde på 30 år som lige har fået mit 2. dejlige barn. Jeg er gift med en dejlig mand og vi har været sammen i 11 år. Min mand er nok som de fleste mænd og har lyst til sex - gerne hver dag - men det har jeg bare slet ikke. I starten da vi var sammen gik det egentlig ok og vi havde sex ca en gang om ugen men det var for mig mest af pligt, og det blev da også hurtigt sjældnere vi var sammen. Vi har haft korte perioder hvor det kørte ok men jeg falder altid tilbage til et punkt hvor jeg meget sjældent har lyst. Det har specielt været slemt under mine 2 graviditeter og nu er vores sexliv næsten helt gået i stå. Vi har vel været sammen 4 gange det sidste halve år, hvilket jo selvsagt er meget frustrerende for min mand. Jeg har altid været meget hæmmet under sex og dette er blevet værre specielt de sidste par år. Det er nu kommet til et punkt hvor jeg ikke bryder mig om berøring af bryster, maveområdet og underlivet.

Min mand har et stort behov for kærtegn, kys og berøring i hverdagen men jeg kan slet ikke håndtere dette. Det er dejligt med et knus en gang i mellem men jeg føler mig meget hurtigt omklamret, også selvom det ikke er optakt til sex. Jeg ikke har noget problem med knus og kys fra mine børn som også er meget kærlige og kan sidde og nusse med dem i lang tid på sofaen... hvorfor kan jeg håndtere det fra dem men ikke fra min mand? Og endnu værre bliver det når vi skal have sex. Jeg går helt i baglås når vi nusser og jeg ved at det skal føre til sex. Jeg har forsøgt bare at fortsætte og ignorere den manglende lyst men får det meget dårligt og nogle gange ender det med at jeg nærmest bare har lyst til at flygte fra det hele.

Jeg elsker min mand meget højt og forstår slet ikke hvorfor jeg har det sådan. Når man elsker en person burde knus, kram og sex jo være helt naturligt og dejligt, så hvorfor går jeg helt i baglås?

Vi har snakket utrolig meget om vores manglende sexliv uden dog at komme frem til en løsning og min mand er meget støttende men er ved at blive utålmodig og forstår ikke min reaktion - hvilket vel er naturligt nok når jeg heller ikke gør det.

(Jeg har haft en god barndom under trygge forhold. Mine forældre blev skilt da jeg var 8 mdr og min mor blev gift igen da jeg var 6 år. Der har ikke været nævneværdige problemer ud over de almindelige ved sammenbragte familier.)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Berøringsangst?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Svej

Nu skriver du slet ikke noget om, hvor vidt du får noget ud af det, når du har sex, om du kan få orgasme f.eks. - eller om du stadig har lyst til sex for egen hånd.

Hvordan er du hæmmet? Og ved du hvad dine hæmninger kommer af?

Det er ganske almindeligt for nogen kvinder at lysten til sex nedsættes en del, når de har små børn. De får rigeligt med krop og berøring fra børnene, de er måske trætte og har hovedet fuldt af alt muligt andet end sex. For andre øges lysten til sex.

Det er skam ikke nogen selvfølge, at fordi man elsker en person, at så har man også lyst til sex med vedkommende, det hænger ikke nødvendigvis sammen på den måde.

Måske har I begge valgt en forkert partner, hvad angår det seksuelle? Det er jo en mulighed eftersom, at I aldrig har passet specielt godt sammen, hvad det seksuelle angår.

:!: Nb! Når du er 30 år, så er du ikke længere en pige, så er du bestemt en kvinde. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"