At tænde på ord?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
Gæst

At tænde på ord?

Indlæg af Gæst »

Hej Per
Jeg faldt ved et tilfælde over at der også er en specielt lyst som tændes af ord ..... Altså ikke som man normalt tænker telefon sex eller lign.Talte ord. Men lige så meget enkelte ord eller sætninger. Hvad kaldes det? Fordi jeg nok tror at "det er mig". Jeg skriver en masse, som tænder min lyst. Ikke sexting, mere sansende eller om følelser. Og jeg tænker om, det er en form for tilfredsstillelse af sindet?? Noget af et digt jeg har skrevet lyder således: "Lad dine ord regne ned over min krop. Lad dem kærtegne min sjæl." Osv. Kan du forklare noget om sådan nogle "særheder"? Fordi det er først efter, at jeg læste om det, at jeg egentlig blev klar over, at det vist ikke kun var hjernen der blev aktiveret. :shock:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: At tænde på ord?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Herligt, at der findes mange måder at fornøje sig på :1:. Måske kunne du henvise til hvor, du har læst om den lyst?
En særlig tiltrækning kaldes -fili (link), så du skal have fundet det græske ord for "ord", og så har du et fagligt udtryk for din (og sikkert mange andres) lyst vedrørende ord. Og måske handler det osse om det poetiske og det romantiske. God fornøjelse :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"