Skoleopgave om zoofili

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om OSO OPGAVER
Besvar
Gæst

Skoleopgave om zoofili

Indlæg af Gæst »

Goddag. Jeg er en pige på 18 år der er ved at skrive en skoleopgave om zoofili. I den anledning har jeg også skulle lave et produkt, der er blevet til en informerende hjemmeside til dem, der vil vide mere om emnet, eller vil have hjælp.

Jeg har dog en masse spørgsmål, som jeg stadig mangler svar på. Det er ikke nemt at finde information om emnet, men nu fandt jeg endelig frem til denne side.

Det som jeg gerne vil vide mere om er de risici, der er ved sex med dyr. Derudover har jeg også lige et par andre spørgsmål:

- Er mennesket altid fuldt bevidst om hvad det gør (når det udnytter et dyr), eller findes der rent faktisk mennesker, der ikke kan gøre for det, og gerne vil ud af det ?

- Kan et menneske påføre sig nogen alvorlige sygdomme ved seksuel omgang med dyr? (udover alle de fremmede bakterier de bliver udsat for)

- Hvilke konsekvenser har det for dyret? (Hvis dette vides.)

- Findes der en speciel forening/hjemmeside, hvor man kan søge hjælp?

Der er et stort hovedspørgsmål, som det hele drejer sig om. Det lyder således:” Hvor går grænsen?” (Det er et svært spørgsmål at svare på, og jeg respekterer det, hvis det ikke bliver besvaret.)

Det var mine spørgsmål.
På forhånd mange tak!

Mvh. Kristina M. Poulsen 2.A – EUC Sjælland, Køge
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Skoleopgave om zoofili

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kristina

1. Jeg tror langt de fleste mennesker, der har sex med dyr er fuldt ud klar over, hvad de gør, på samme måde som hvis de har sex med andre mennesker. Der findes mennesker som har det svært med deres lyst til sex med dyr, og som søger hjælp til at holde op med det.

2. Der findes flere sygdomme som kan overføres fra dyr til mennesker (zoonose), det er oftest bakterier, vira, svampe mm.

3. Hvis personen der har sex med dyret overholder dyreværnsloven, så har det ingen konsekvenser for dyret.

4. Jeg har ikke kendskab til en sådan forening eller hjemmeside, men jeg er da som sexolog blevet kontaktet et par gange af mennesker, der havde problemer med deres lyst.

5. Den juridiske grænse går ved dyreværnsloven, som jo skal overholdes ved alle forhold til dyr.

:idea: PSYKE & SEX om Dyresex
:idea: Zoofili (Wikipedia)
:idea: dyre-sex.dk
:idea: Dyreværnsloven

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Tak for svaret

Indlæg af Gæst »

Hej, jeg vil bare sige mange tak for svaret! Det har været et stort plus for min opgave! :D

Mvh Kristina
Besvar

Tilbage til "OSO OPGAVER - Obligatorisk Selvvalgt Opgave"