Søger hjælp

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG ORGASME
Besvar
Den pinlig

Søger hjælp

Indlæg af Den pinlig »

Synes det er et lidt dumt og pinligt spørgsmål men nu spørg jeg altså: alle går rundt og snakker om orgasma osv her inde, hvad er en orgasma? :shock: :shock: [confused]
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Orgasme

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den pinlig

Det er rigtig fornuftigt at spørge om det, man ikke ved, så godt du gør det. [thumbsup]

Det hedder ikke orgasma - men orgasme og er betegnelsen for udløsningen af den seksuelle ophidselse/spænding i kroppen, hvad enten man er en dreng, en pige, en mand, en kvinde, en bonoboabe m.fl. :1:

Den nemmeste måde at beskrive en orgasme på er at sammenligne en orgasme med et nys - et nys, der udløses fra kønsorganerne - og for drengen (fra puberteten) og manden betyder det samtidig, at han sprøjter sæd ud.

Kig under LINKS i dels MÆND OG ORGASME og KVINDER OG ORGASME, der finder du et par små videoer, der viser orgasme.

:idea: PSYKE & SEX om Onani - mænd - drenge
:idea: PSYKE & SEX om Orgasme

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Den pinlig

Igen

Indlæg af Den pinlig »

Okay så det vil sige det er det der sker lige før udløsning?.
Hvordan kan du så vide du har orgasme?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Orgasme

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den pinlig

Det er jo et spørgsmål om, hvad man kalder hvad :1:. Jeg vælger at sige udløsning og orgasme er det samme. Styrken og omfanget af orgasmen kan variere meget fra person til person og fra gang til gang. Og så vælger jeg at udpumpningen af sæd for sædafgang. Man kan godt få sædafgang uden en egentlig orgasme - og nogen (hankønsvæsner) siger, at de kan få orgasme uden sædafgang.

Orgasme er som et "nys" i den anden ende. Hvis du ved hvad et nys er, så ved du osse hvad en orgasme er :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG ORGASME"