Min mand har stress....

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om STRESS
Besvar
Kamilla

Min mand har stress....

Indlæg af Kamilla »

Og hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham?
Det er helt galt efterhånden... Jeg fik ham overtalt til at gå til lægen for nogle måneder siden, da han igennem ½ år havde døjet virkelig meget med hovedpine/træthed/uoverkommelighed osv.
Lægen gav diagnosen - stress, og rådede min kæreste til at tage på tre ugers ferie, som en her-og-nu løsning, og så derefter finde måder til at afstresse hans liv fremover.
Han kom ikke på ferie - og han har ikke gjort nogle tiltag overhovedet...
Han er blevet enig med sin læge om at det er hans arbejde der stresser ham, og selv om han er bevidst om det, for han ikke taget nogle beslutninger der gør hans liv lettere.
Jeg gør alt hvad jeg kan for ikke at stresse ham, men vil så gerne at jeg kunne gøre noget der fik ham til at få det bedre... Det er jo ikke nemt at se sin nærmeste have det skidt...
Håber du har nogle gode råd!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min mand har stress....

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kamilla

Det lyder som om din mand er for stresset og har for travlt til at gøre noget ved stressen - det dur jo ikke. Man kan vise hesten vandtruget, men man kan jo ikke tvinge den til at drikke.

Måske kunne du overtale ham til at bruge lidt tid til at høre denne cd: Bobby Zachariae: Lær at håndtere stress.

CD'en kan formentligt osse lånes på biblioteket.

Eller han kan læse noget af det, der findes i linkoversigten.

Billede

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "STRESS"