Graviditet og onani

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG ONANI
Besvar
hmmm

Graviditet og onani

Indlæg af hmmm »

Er det muligt at gøre en kvinde gravid ved onani - altså hvis der er sædrester på fingrene?
Hvor længe overlever sædceller, hvis der sidder rester på håndklæde, blandingsbatteri etc. og kan disse overføres i kvindens skede og gøre hende gravid...?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Graviditet og onani

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej hmmm

Hvis sæden på fingrene er helt frisk, og du derpå rører en kvinde i kussen, så kan du godt gøre hende gravid på den måde, det adskiller sig jo i princippet ikke fra insemination. Sædrester på håndklæder, blandingsbatterier m.m. overlever næppe længe, og sandsynligheden for at en kvinde får sæd i kussen på den måde, ligger nok i nærheden af sandsynligheden for jomfrufødsel :1:.

Sædceller kan alt efter omstændighederne leve i årevis - f.eks. nedfrosset. På et blandingsbatteri næppe mange timer.

Hvor gammel er du? Og handler det om tvangstanker?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
hmmm

Indlæg af hmmm »

Hej!

Tak for svaret! Er din rådgivning frivillig. I så fald tager jeg hatten af...
Jeg er 27.
Tvangstanker...? Jeg lider af ptsd, men får hjælp nu. Jeg kan dog stadig godt fanges i neg tanker, kontrol og angst, og så kører karusellen....

Jeg ved desværre alt for lidt om sex, da det har været meget tabu i min opvækst samt elendig oplysning på privat skole. Sex har i min opvækst været forkert før ægteskabet...

Har derfor aldrig haft samleje med en pige, men kan jeg alligevel have en kønssygdom, som kan være overført ved seksuel leg og onani med ens tidligere partner eller fra ex bakterier fra off. toilet til et sår.

Er virkelig blevet bange for, at skulle være sammen med en pige igen. Ikke præstationen, men for ansvaret... Om jeg skulle ha en sygdom eller bakterie jeg ikke kender til og som jeg kan overføre til hende, selvom vi ikke har desideret samleje
Altså: Kan kvinden smittes fra spyt eller fra fremmede bakterier eller sædrester på hænder som bruges til onani?

Jeg er så bange for at volde andre skade, så jeg er taknemlig for assistance...

Go weekend
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Graviditet og onani

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej hmmm

Ja, det er en frivillig og gratis rådgivning fra min side - lidt altruisme skal der jo være i verden :1:.

Det lyder nu lidt mere som OCD end end som PTSD, men det ved din behandler jo.

Jeg håber, at du kan blive lidt klogere på sex ved at læse de mange sider her og på PSYKE & SEX.

Nu skriver du ikke hvilken kønssygdom, du har haft, men mange sygdomme overføres jo ved menneskelig kontakt, hvad enten det er forkølelse, influenza, klamydia m.m. Overførsel af kønssygdomme fra toiletsæder, håndklæder m.m. er nok yderst sjældne.

Forskellige sygdomme f.eks. herpes (simplex og genitialis) overføres fra slimhinde til slimhinde, det gør forkølelse og influenza osse. Vi kan i nogen grad sikre os mod smitte fra andre mennesker, men mikrober og muligheden for at blive smittet med forskelligt er jo en del af livet - og i forhold til mange sygdomme udvikler vi jo så modstandskraft og immunitet.

Jeg håber for dig, at du overvinder din (unødvendige og uhensigtsmæssige) angst og kommer ud og tager dine gode bider af livet. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG ONANI"