Kvalme

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG LYST
Besvar
klipklap

Kvalme

Indlæg af klipklap »

Hej Per

Jeg er en mand på 23 år der har et problem der efterhånden har stået på i mange år, faktisk siden jeg var 16 og fik min seksuelle debut. Jeg får tit, primært ved nye partnere, en massiv kvalme som ind i mellem også kan ende med opkast. Det kan forekomme når der kommer fysisk kontakt f.eks. ved berøring eller kys. Det er dog ikke altid det sker, men næsten. Det er virkelig irriterende for mig da jeg så må finde på et hav af løgne for hvorfor jeg "lige har det lidt mærkeligt i dag".
Det kan dog forsvinde når jeg har kendt pigen igennem noget tid og er blevet fortrolig med hende.
Har aldrig haft nogle ubehagelige oplevelser med sex, er på ingen måde blevet misbrugt og er fuldstændig afklaret med min seksualitet.

Hvordan kan jeg få dette til at få en ende, jeg er SÅ træt af det skal være sådan, for vil jo gerne have intimitet med de partnere jeg har uden at det skal starte på den måde
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kvalme

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej klipklap

Nu går jeg ud fra, at der ikke er tale om almindelige fysiske reaktioner, f.eks. allergi overfor parfume, men at der er tale om en psykologisk mekanisme hos dig.

Når man får kvalme eller opkast, så er det fordi, der er noget, man ikke kan lide eller ikke kan tåle, det er jo kroppens måde at reagere på det, der er dårligt for den. Så måske skulle du spørge dig selv, hvad er det du ikke kan lide/tåle ved dine partnere eller ved situationen. Går du for hurtigt frem? Springer du led i kontakten over? Når du skriver, at det mest er i forhold til nye partnere, og at det bliver bedre jo længere du kender dem, så kunne det måske være din krops måde at forlange en "forlovelsesperiode" på, et udtryk for at du går for hurtigt frem. Hvor tit skifter du partnere?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG LYST"