Hej Anonym24
Jeg vil ikke kalde det "unormalt" og da slet ikke "unaturligt" ikke at have haft en kæreste som 24 årig, skulle vi ikke afdramatisere det lidt og sige, det er måske ikke så almindeligt

. Jeg tror ikke, at der er lavet statistik på det spørgsmål. Og den omstændighed, at du ikke har haft en kæreste endnu, har heller ikke noget at gøre med, at du skulle være lesbisk.
Du beskriver jo selv årsagen ret klart nemlig, at du går i panik, når nogen kommer tæt på dig fysisk. Det kan der være ganske mange psykiske årsager til. Gælder det både kvinder og mænd, søskende, forældre, veninder? Hvad handler din generthed om?
Det kan sagtens være en god ide at øve sig med en hyggeven, som man er tryg ved, så det handler vel om at finde en du kan være tryg med. Men jeg tænker, at det kunne være en rigtig god ide for dig at få nogen møder med en
professionel psykoterapeut og gerne én med forståelse af seksuelle vanskeligheder, så du fik en indsigt i, hvad din panik handler om, og hvordan du kunne ændre det til mod nok til at søge kontakt.

Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om
VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.
Du skal være velkommen til at skrive igen.