Kan ikke bestemme mig

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PSYKEN
Besvar
Søren

Kan ikke bestemme mig

Indlæg af Søren »

Hey. Jeg er en dreng/mand på 19 år. Jeg har lige slået op med min kæreste for 3 uger siden, efter en lang periode hvor vi har været en del "on-off" som kærester. Vi var kærester i 10 måneder og det var den første pige jeg nogensinde har elsket.

Problemet er at jeg OVERHOVEDET ikke fatter hvad jeg har gang i. Jeg er en flot fyr som sagtens kan finde nye piger, og da jeg slog på med hende var det fordi jeg blev træt af at være i et forhold og havde brug for at se andre piger.
Men nej, jeg er blevet godt og grundigt røvpulet af mine egne følelser. De første 2 uger gik fint uden en kæreste og jeg havde allerede et par dates i hus. Men det gik ad helvede til, da jeg indså at de andre piger ikke var HALVT så gode som den jeg havde. (Jeg havde ikke sex med dem). Og nu fortryder jeg ligesom jeg plejer at gøre. Jeg er aldrig tilfreds med de valg jeg tager, og da jeg slog op med den pige jeg elsker skød jeg mig selv i foden.
Pigen jeg slog op med er selv MEGET smuk, og der var ENORMT mange der misundede mig da jeg var kærester med hende. Nu er hun single og jeg kan ikke BÆRE tanken om hvis hun skulle være er sammen med en anden. Jeg bliver destruktiv, rasende, bange og ked af det, hver gang jeg tænker på det.
Jeg er enormt bange for om hun møder en som var bedre end mig, hvilket jeg er ret sikker på da hun er guds mest fuldendte skabning der går på den her jord.
Hun har karisma, charme, hjælpsom og er så tæske lækker at man ikke fatter det. Men hun var ikke bare lækker. For mig føltes det som om at hun havde en aura omkring sig der virkede som en så stærk tiltræknings kraft at alle hun kom i nærheden af blev forelskede i hende.

Hun var altid tålmodig med mig, selvom jeg var en idiotisk kæreste der troede at jeg kunne besejre hele verden, men sandheden er at hun er den eneste der har fået mig i knæ.

Jeg er normalt ikke typen der plejer at søge hjælp over internettet, men det var min sidste udvej da mine venner er godt trætte over at høre på mit flæberi og jeg synes det er begyndt at blive pinligt fordi jeg i virkeligheden er en ynkelig person. Jeg er en meget populær person ellers, har tonsvis af venner, men de fleste er bare gående kød og knogler i mine øjne. Har intet forhold til dem. Jeg skubber samtidigt min familie længere fra mig end nogensinde, jeg har ALDRIG snakket om følelser med dem, så i mine øjne er de totalt ubrugelige.
Nogle gange fanger jeg mig selv i at tænke på hvordan folk ville huske mig hvis jeg begik selvmord. Om min eks kæreste ville græde og ønske hun kunne holde om mig igen som sin kæreste.

Mit liv er i ruiner og jeg forstår fucking ikke hvorfor jeg ikke kan tage et valg uden at fortryde bagefter. Det går mig så meget på. Selvom jeg er i mit livs sommer føler jeg mig klar til at sætte en pistol for hovedet og spare mig selv for alle kvalerne fordi det fra nu af KUN vil gå ned ad bakke.
Jeg føler mig som verdens største idiot da jeg er ret sikker på hun ikke gider at prøve igen efter så mange gange vi har forsøgt. Jeg føler at jeg aldrig kommer til at glemme hende, og hvis jeg ser hende med en anden er jeg bange for hvad jeg kunne finde på at gøre.
Så mit overstående problem er at jeg ALTID fortryder ALT hvad jeg gør i mit forpestede liv. Og det valg jeg tog her vil jeg VIRKELIG komme til at fortryde.

HVAD FANDEN GØR JEG?!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kan ikke bestemme mig

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Søren

Ja livet byder på mange muligheder, så det kan nogen gange være svært at vælge, hvad man helst vil have.

Den første kærlighed ér ofte rigtig svær at slippe, og alle de følelser og tanker du har lige nu, er faktisk meget almindelige i forbindelse med brud - selv om du jo næppe vil bryde dig om at være almindelig :2:.

Der går jo ikke noget af dig ved at henvende dig til din eks-kæreste igen og sige, at du har fortrudt dit valg, og så se om hun er frisk på en ny runde.

Hvis det er noget mere grundlæggende hos dig, at du altid fortryder dine valg, så kunne det jo være, at du kunne have gavn af en par snakke med en professionel psykoterapeut. :idea: Inden du evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

:idea: Og kig under KÆRESTESORG i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PSYKEN"