Abort som 17 årig

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om ABORT
Besvar
..

Abort som 17 årig

Indlæg af .. »

Hej Per.
Jeg er en pige på 17 år. Jeg er næsten 100 % sikker på, at jeg er gravid, da jeg har rodet rundt i mine p-piller for noget tid siden, og jeg har ikke fået min menstruation endnu, selvom jeg faktisk skulle have haft den for over en uge siden. (den er normalt meget regelmæssig) Jeg har haft snakket med min læge, og jeg har en tid til at få taget en test imorgen. Jeg er enorm ulykkelig over det der er sket, og jeg kan slet ikke lide tanken om, at jeg skal have en abort (hvis testen da er positiv. Hvilket jeg virkelig ikke håber på, men jeg er næsten overbevist om at den er det alligevel :( ) Jeg har grædt over det nogle gange, men når alt kommer til alt, skal det vel bare overståes.
Der er ikke mange der ved det. To af mine veninder, min ene venindes mor og mine forældre. Men min kæreste ved det ikke. Jeg føler bare, at jeg skylder ham, at fortælle det. Han har jo ingen anelse!?
Jeg er bare forfærdelig bange for, at han bliver skræmt eller noget ligenende, og derfor måske ikke vil være sammen med mig. Vi har 'kun' været sammen i to måneder, men vi elsker hinanden rigtig højt. Han betyder virkelig alt for mig, så jeg vil ikke miste ham.
Problemet er bare, at jeg ikke helt ved hvordan han vil reagere, hvis han får det at vide. Et eller andet sted, har jeg også 'brug' for at han ved det. Da jeg sagde det til mine forældre, kom der en kæmpe lettelse, men jeg føler, at jeg stadig mangler at komme af med noget, hvis man kan sige det. Så skal jeg sige det til ham, og måske risikere at miste ham, hvilket jeg slet ikke ønsker!? Eller skal jeg bare holde min mund?

Lige et andet spørgsmål. Jeg har hørt fra nogen, at det skulle gøre ondt, at få en abort. Gør det det?

Kærlig hilsen hende på 17
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Abort som 17 årig

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej hende på 17

Abort er for langt de fleste mennesker en meget svær beslutning, så jeg forstår udmærket dit dilemma.

Jeg synes, at du skal fortælle om din formodede graviditet til din kæreste, så er I er to til at støtte hinanden, lige som I har været to til elskoven. Hvis han holder af dig, så kan det godt være han bliver skræmt, men det finder han jo ud af lige som du selv må. Det må I være to om at finde ud af.

Jeg synes, du skal gå ind og læse alt, hvad der står på Foreningen Sex & Samfund's Abortnet.dk

:idea: Den legale frie abort (netdoktor.dk)

BØGER:

Britt Karin Larsen: Du er alligevel til, Hans Reitzels Forlag, 1990
Bogen er en kvindes smukke afsked med det barn, hun valgte ikke at føde. Og hendes accept af den beslutning.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "ABORT"