Graviditet trods menstruation?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GRAVIDITET
Besvar
Gæst

Graviditet trods menstruation?

Indlæg af Gæst »

Hej
Jeg er en pige på 19 år, som for 4 dage siden kom til at være sammen med min kæreste uden kondom, men han trak sig ud før han kom.
Jeg overvejede at købe en fortrydelsespille, men har hørt at det ikke skulle være så sundt, og i øvrigt var risikoen for graviditet ret lille.
For 2 dage siden fik jeg så min menstruation (har den stadig..) og troede mig derfor helt uden risiko. Imidlertid fortalte min veninde mig at man først kan vide sig helt sikker om dette, efter næste menstruation, og nu går jeg og er lidt bekymret for om jeg så alligevel kan være gravid.
Jeg har derfor tænkt på at købe mig en graviditetstest, men kan ingensteder finde information om hvorvidt at man kan tage testen under sin menstruation - kan man det?
I håb om hurtigt svar
- M
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Graviditet trods menstruation?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej M

Teoretisk har din veninde ret, men jeg ville nu ikke, som du beskriver det, gå rundt og være nervøs. Teoretisk set fik Jomfru Maria barn uden sex, men jeg tror nu ikke på, at det forholdt sig sådan. Så teoretisk kan meget tænkes :1:.

Ja man kan blive gravid som følge af sædceller i præspermen, sandsynligheden er ikke stor. Ja, man kan blive gravid, så tæt på menstruationen, sandsynligheden er ikke stor. Ja, man kan godt få èn menstruation og alligevel være gravid, men sandsynligheden er ikke stor. Så alt i alt tror jeg, at sandsynligheden for at du er gravid ligger på nivo med Jomfru Maria.

Og ja fortrydelsespiller er bestemt ikke specielt sunde - og nej, du skal vente med graviditetstesten til efter din menstruations ophør.

:idea: Graviditetstest (Apotek.dk)

:!: Når du er 19 år, så er du ikke længere en pige, så er du en ung kvinde, og når du er fyldt 25 år, vil jeg ikke engang kalde dig ung længere :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "GRAVIDITET"