Konstant problemer i skeden

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG DERES KØNSORGANER
Besvar
gæst

Konstant problemer i skeden

Indlæg af gæst »

Hej
Jeg håber på at du kan hjælpe mig med at give mig svar!!
Jeg har været sammen med min kæreste i godt 2½ år, det første år vi var sammen var der ikke noget galt efter vi havde sex.

Det sidste år er jeg konstant blevet generet af uregelmæssigheder i underlivet jeg er blevet ramt af svamp (3-4 gange) og er blevet behandlet for blærebetændelse en enkelt gang. Desuden er jeg også generet af utroligt meget udflåd og det generer mig rigtig meget. I starten (de første 6 måneder) lugtede det ikke, men nu kan det godt lugte dårligt nogengange sådan så jeg kan lugte det hvis jeg sidder og laver noget. Min læge kan ikke finde nogen årsag til mine gener andet end jeg har haft svamp nogengange og jeg er bare så træt af at hele tiden skulle rende til lægen og undersøges gynækologisk. Der er så mange problemer at det er ved at blive pinligt at tage til lægen.

Jeg tager ikke p-piller og jeg er blevet undersøgt for sukkersyge og fået mit blod undersøgt for om jeg er sund og rask og der var ikke noget at bemærke. Jeg er også blevet undersøgt for klamydia og det har jeg heller ikke.

Hver gang jeg er blevet behandlet for svamp er udflåddet stopper midlertidigt, men kommer gerne igen et par dage efter. Også da jeg var i behandling for blærebetændelse satte det en stopper for det, men begyndte igen et par dage efter.

Desuden har jeg prøvet med nogen stikpiller der hedder Vivag, det hjælper lidt til at fjerne udflåddet, men det kommer også igen et par dage efter så det er en midlertidig løsning.

Her forleden havde jeg mistanke om at jeg havde svamp igen, så måtte tage til lægen og bliver undersøgt.

Prøven viste sig så at jeg IKKE havde svamp, derfor undrer det mig meget at min kæreste har fået svamp på sin penis.

Han er rød på selve hovedet og længere ned og det lugter ikke så godt, og det er ligesom alle de andre gange, jeg har smittet ham med svamp, så derfor går vi ud fra at det er det.

Jeg er 100% sikker på at han ikke har været utro.
Så kan mænd godt selv udvikle svamp på sin penis, ved fx stramtsiddende tøj og hvis de sveder?

Hvad nu hvis vi ikke kan tåle hinanden?

Kan det være, at det ikke stammer fra mig, men omvendt?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Konstant problemer i skeden

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Tjah, det er jo ikke nemt at vide, hvad der er galt, når du nu er blevet undersøgt af din læge så mange gange. Når det nu hjælper med Vivag, så kunne det tyde på, at surhedhedsgraden i din kusse ikke er helt som den skal være, og det kan give grobund for forskellige mikroorganismer f.eks. Gardnerella, der får kusse til at lugte fiskeagtigt. Måske kunne du undersøge din pH, når du har problemer, det kan du gøre med et indikatorpapir, som du kan købe på apoteket. pH-værdi skal helst være mellem 3,8 og 4,2.

Billede

Læs mere her:
:idea: Svamp i skeden (Dagens sundhed)
:idea: Udflåd og skedebetændelse (skedekatar) (Netdoktor)
:idea: Svamp i skeden (Sundhedsguiden)
:idea: Behandling af bakteriel vaginose i almen praksis (Institut for Rationel Farmakoterapi)

Hvis din kæreste får svamp, så skal nok I behandles samtidigt, så I ikke ping-pong-smitter hinanden.

Og husk: Lægen lever af sine patienter, så du kan roligt henvende dig, når du har brug for det :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG DERES KØNSORGANER"