Kære kommende skilsmissefar!
Jeg tillader mig at svare på dit brev selvom jeg ikke er Per
Jeg er kvinde, 33 år og var for nogle år siden igennem en hård skilsmisse, hvor det også handlede om min datters tarv. Hun var 3 år da vi blev skilt.
Det ser ud til at i skilles i mindelighed, og virkelig gerne vil gør det bedste for jeres børn. Det er virkelig strålende

Jeg tror virkelig ikke det kan gå galt, hvis i husker på at det er hårdt at skilles, og at det er vigtigt at du og din eks hver især får mulighed for at have en så velfungerende hverdag som muligt, hvor der er plads til at i tænker på jer selv og får ro til at restituere og komme videre. Jeg ville synes det var lidt hårdt, og svært at komme videre hvis jeg skulle se min eks næsten hver (eller hver) dag!
Noget andet er, at i kender jeres børn bedst, og min erfaring er, at man kan prøve een ordning og så prøve en anden,eller femte, alt efter hvordan det spænder af. Man bliver jo erfaren efterhånden! Så længe i som eks'er kan samarbejde, og taler pænt om hinanden overfor børnene så er det i mine øjne det vigtigste.
Når I som forældre sørger for at have overskud i hverdagen, og sætter børnenes tarv i fokus, så er der vel ikke så meget at være bange for. De er trygge når I er det!
Mange hilsener fra Sol
![Sol [sol2]](./images/smilies/icon_sunshine.gif)