Pause i forhold

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MÆND
Besvar
cks
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10. jan 2012 20:12

Pause i forhold

Indlæg af cks »

Hej Per..

Jeg er en 19 årig pige som lige er kommet ud af et forhold. For at gøre en lang historie kort vil jeg starte med at fortælle jeg blev mobbet rigtig meget som barn, min mor og far blev skilt da jeg var ca. 4 år gammel og jeg har altid været en fars pige, men da jeg flyttede med min mor, blev han ligeglad med mig. (Det skal lige siges vi stadig snakker sammen og jeg er også ovre ved ham til tider, men han har aldrig rigtig været der for mig.)

Når en fyr forlader mig eller en jeg elsker ikke vil snakke med mig mere, bliver jeg fuldstændig utilregnelig og til tider voldelig. Jeg har været sammen med min ekskæreste i ca. 1 år og vi flyttede sammen efter 7 måneder. Vi flyttede i en meget dyr lejlighed, så efter ca. 3-4 måneder vi havde boet sammen, skulle der pludselig ikke meget til, før vi skændtes over små ting. Da vi så snakkede om, at vi ikke skulle være sammen mere, følte jeg mig nok ikke helt klar til det, jeg var utrolig forvirret, og jeg følte han bare ville af med mig. Det endte med at vi nærmest var oppe at slås.

Vi er stadig forelsket i hinanden, men har brug for tid til at tænke over tingene. Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg skal gøre, jeg vil så gerne bare være sammen med ham men efter de ting, der er sket er det svært at glemme og så starte forfra, nu når hans familie, min familie og vores venner er blandet ind i det.

Jeg har sagt, jeg vil starte til psykolog, men jeg ved ikke, om det vil hjælpe. Jeg har virkelig brug for et godt råd lige nu, for elsker ham til det yderste og ved han har det på samme måde, men når der er så mange ting i omløb lige nu er det meget forvirrende for os begge. Hvad skal jeg gøre?

Hilsen Cecilie
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Pause i forhold

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Cecilie

Det lyder som en rigtig god ide, at få arbejdet med det, der sker med dig, når du er tæt på en mand, som du holder af. Det skulle ikke undre mig om meget kan føres tilbage til dit forhold til din far - og hans svigt i forhold til dig :1:.

:!: Når du er 19 år, så er du ikke længere en pige, så er du en ung kvinde, og når du fylder 25 år, vil jeg ikke engang kalde dig ung længere :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Det betyder osse, at det er dig og din kæreste, der bestemmer, hvad du vil med dit liv - og ikke hans familie, din familie eller jeres venner. Kærlighed har mange veje - og ikke mindst vildveje.

Måske flyttede I alt for tidligt sammen, det kan man sagtens komme til. Brug tiden nu til at finde dig selv, lær dig selv bedre at kende, lær din kæreste bedre at kende.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MÆND"